Чорна та біла пошукова оптимізація: відмінності

Пошукова оптимізація (SEO) включає в себе два основних підвиди: чорну та білу оптимізацію. Різниця між цими двома видами оптимізації полягає у методах, які вибирає оптимізатор для підвищення рейтингу сайту у результатах пошуку. Білою пошукова оптимізація є тоді, коли оптимізатор повністю прислухається до вимог пошукових машин . Відповідно чорною пошукова оптимізація називається тоді, коли вимоги пошукових машин порушуються.

Чорна пошукова оптимізація використовується ненадто чесними опимізаторами для швидкого підняття рейтингу сайту у результах пошуку за ключовими словами. Але разом з такою перевагою, чорна пошукова оптимізація має цілу низку недоліків. До таких недоліків можна віднести:

- необхідність постійно оплачувати послуги оптимізатора (без постійної роботи оптимізатора сайт швидко втрачає свої позиції), це включає як робочий час оптимізатора, так і витрати, які він робить, наприклад на купівлю зовнішніх посилань;

- нестабільність чорної пошукової оптимізації – без постіної активності або у випадку викриття нечесності оптимізатора пошуковими машинами, на сайт чекає “бан” – пониження рейтингу або й повне видалення з індексу, залежно від рівня провини;

- чорна пошукова оптимізація має відношення більше до програмування, ніж до маркетингу, тому навіть успішну чорну оптимізацію не завжди вдається перетворити у маркетинговий успіх

Біла пошукова оптимізація вимагає від оптимізатора набагато більше часу (до 6 місяців, а у деяких випадках навіть до 1 року) та зусиль, відповідно і коштує вона значно дорожче. Проте у цьому випадку оптимізований сайт на довго залищається на вершині видачі і підтримка такого стану не вимагає серйозних капіталовкладень. При проведенні білоє пошукової оптимізації, більший наголос роблять на маркетингу.

Часом також виділяють ще й сіру оптимізацію, яка використовує тільки деякі методи чорної оптимізації, але як на мене, у цьому випадку, все що не є білим можна спокійно вважати чорним. Помилки можуть коштувати занадто дорого.