Інтернет маркетинг для початківців

Спонсор публікації: Торговая марка ГРИГ: мебель для офиса Киев.

Ті маркетологи, які ніколи не використовували “Інтернет маркетинг” впевнені, що це надскладне завдання підвладне тільки адептам нових технологій і крутим спецам.

Насправді це не так. Звичайно, використання інструментів Інтернет маркетингу вимагає певної обізнаності з комп’ютерними технологіями, проте більшість його інструментів може використовувати кожен.

У цій публікації я один за одним, наведу ті інструменти, які можна використовувати без особливих комп’ютерних навичок та серйозних витрат часу і грошей.

1. Найпершим інструментом Інтернет маркетингу є корпоративний сайт. Це Ваш майданчик у всесвітній мережі, віртуальний офіс і лице фірми. Напевно, це також найскладніший інструмент з мого переліку, але тут не все так погано. Є достатньо фірм, які зможуть створити для Вас цілком пристойний сайт за досить невеликі гроші (коштуватиме таке задоволення від 200$). Але це необхідна база, без якої використання наступних інструментів буде неефективним. Тепер вже досить важко знайти компанію, у якої досі немає свого сайту, тому, швидше за все, Ви вже його маєте. Якщо ж я помиляюсь, то одразу приступайте до пошуку хорошої студії веб-дизайну. Гарантую, корпоративний сайт у майбутньому заплатить за себе сторицею.

2. Обов’язково зробіть базову пошукову оптимізацію свого сайту (якщо це ще досі не зроблено). Виберіть декілька найбільш важливих ключових слів (або фраз), які описують те, чим займається Ваша фірма і складіть назви та описи до кожної сторінки сайту, використовуючи ці слова (тексти вносять у тегах title та meta description). Якщо Вам бракує досвіду, щоб самостійно внести назви і описи у код сторінок – попросіть зробити це людей, які розробляли сайт, це частина їхньої роботи. Після цього попросіть своїх друзів (клієнтів, партнерів і т.д.) розмістити на своїх сайтах посилання на Ваш, з ключовим словом у тексті посилання. Наприклад, якщо ви продаєте офісні меблі, то посилання може виглядати так: офісні меблі у Києві. Ці нехитрі заходи піднімуть рейтинги Вашого сайту у пошукових машинах (Google, Yandex) і допоможуть залучити більше клієнтів.

3. Використовуйте Google Analytics. Ця проста у використанні послуга дозволить відслідковувати кількість та основні характеристики відвідувачів Вашого сайту. Для цього створіть свій обліковий запис на analytics.google.com та отримайте код трекера, який треба додати наприкінці коду кожної сторінки Вашого сайту. Це теж не є надто складним завданням, і якщо у Вас бракує досвіду, розробники сайту мають зробити це безкоштовно. Так можна отримати доступ до базової статистики відвідуваності свого сайту.

4. Використовуйте контекстну рекламу. Ви вже, напевно, звертали увагу на рекламу у результатах пошуку Google з написом Sponsored Links чи Yandex (Яндекс.Директ). Це відносно простий і недорогий інструмент залучення нових відвідувачів на Ваш сайт. До моменту, коли сайт почне з’являтися на перших сторінках результатів пошуку, використання контекстної реклами вже буде приносити перших відвідувачів. Найбільш популярними майданчиками для розміщення контекстної реклами є Google AdWords та Yandex Direct. Просто зареєструйтесь і спробуйте. У контекстній рекламі оплата нараховується тільки за переходи на Ваш сайт (кліки на рекламних оголошеннях). Залежно від вибраних ключових слів вартість кліку може складати навіть 20 копійок. Перевагою контекстної реклами є її прив’язаність до ключових слів та можливість націлення на конкретну країну, регіон чи навіть місто: Ваше рекламне оголошення побачать тільки ті, хто може стати Вашим клієнтом.

5. Новим модним трендом у Інтернет маркетингу є маркетинг у соціальних медіа. І, хоча використання соціальних медіа для маркетингу на повну потужність вимагає наявності попереднього досвіду, проте, я вважаю, що його основні елементи доступні кожному. Для початку зареєструйте корпоративний обліковий запис у LinkedIn та Facebook, створіть корпоративну групу vkontakte. Обов’язково заповніть всі доступні поля з використанням ключових слів, вибраних для оптимізації сайту. Це допоможе користувачам цих соціальних мереж легше знайти Вашу фірму, навіть якщо корпоративний сайт знаходиться низько у результатах пошуку. Додавайте інформацію про діяльність Вашої компанії на сторінку Facebook та групу vkontakte, це дозволить потенційним клієнтам більше дізнатися про повсякденну діяльність Вашої компанії і сприятиме створенню позитивного іміджу компанії у всесвітній мережі.

6. Дуже важливим інструментом Інтернет маркетингу є також управління он-лайн репутацією компанії. Те, що про вас пишуть у соціальних мережах (блогах, сайтах новин і т.д.) має суттєве значення для Ваших потенційних споживачів. Звичайно, попередити негатив можна лише через якісне обслуговування клієнтів, але виключити його повністю все одно неможливо. Тому, найкращими ліками від поганої репутації у мережі є швидка реакція на записи, створені незадоволеними клієнтами. Здійснювати пошук записів про свою фірму вручну дуже незручно і вимагає багато часу. Набагато зручніше використати послугу Google Alerts, налаштувавши її на ім’я своєї компанії: Google буде присилати Вам електронні листи кожного разу, коли знайде нове згадування вказаного ключового слова (у нашому випадку ключовим словом є назва компанії). Можна також налаштувати цю послугу на назви компаній Ваших конкурентів: це допоможе бути постійно в курсі їхньої он-лайн активності.

Досвідчені маркетологи можуть вважати ці поради достатньо примітивними, але повторюсь ще раз – це база, без знання якої наступні Ваші кроки у Інтернет маркетингу будуть просто неможливими.

Якщо Вам сподобалася ця стаття, можливо Ви захочете підписатись на інші статті цього блогу.

  • http://www.deep.com.ua Natalya

    перш за все, вітаю. давненько не читала “свіженького” на вашому блозі.

    по-друге, знов збираюся сперечатися із вами.
    із тексту у 3-му абзаці “… наведу ті інструменти, які можна використовувати без особливих комп’ютерних навичок та серйозних витрат часу і грошей.” напрошується висновок, що наступний перелік має відповідати цьому формулюванню, однак це не так у справжньому реальному житті. якщо ще пункти 1,2,3 і 6 можна “с горем пополам” віднести до виділеного мною формулювання, то 4 і 5 – категорично ні. як контекстна реклама, так і маркетинг у соціальних медіа вимагає вимагає щонайменше стільки ж часу, скільки може заняти реалізація пунктів 1,2,3 і 6; а проведення нормальної, а то й навіть хорошої, контекстної реклами постійно витягує не менше половини вартості сайту щомісячно.

    ось наразі такі от зауваження.

    а ще маю питання: а ви будете милувати наші оченята якимись цікавими ілюстраціями до своїх повідомлень у блозі?

  • http://emarketingblog.com.ua mikesvystun

    В першу чергу дякую за критику. Спростовувати її важко, бо у кожного свій підхід і своє бачення, а тут все залежить від мети, з якою була створена ця публікація і цей блог.

    Я вбачаю свою роль у допомозі новачкам почати працювати з інтернет маркетингом; у прокладанні містка між першими кроками і впевненим рухом, якщо висловлюватись образно. Чомусь я дотримуюсь думки, що чим більше довкола тебе успішних людей, тим успішнійший і сам ти.

    Якщо професійно підійти до справи, то всі перелічені мною інструменти вимагають дуже багато часу і не менше грошей, вся справа тільки у тому, на якому рівні їх використовувати. У будь-якому випадку, на початковому рівні, погодьтесь, інвестиції є мінімальними, навіть у випадку контекстної реклами (на свою першу кампанію в Google AdWords я витратив всього $10, хіба ж це багато?).

    P.S. Мені подобаються наші суперечки… ;) З нетерпінням чекаю на наступні коментарі

  • http://www.deep.com.ua Natalya

    Коментарі будуть – за це можеш не переживати.
    Просто на твоєму блозі я “відвожу душу”, бо твій блог:
    1. про інтернет-маркетинг
    2. україномовний
    3. є можливість поговорити з практиком, а не теоретиком
    Виходячи із цих трьох пунктів, на твоєму блозі я буду регулярно з’являтися :)

  • Pingback: Відстеження ефективності рекламних кампаній в Інтернеті

  • Oleksandr

    З задоволенням ознайомився з Вашим блогом.