Інтернет реклама для початківців

Спонсор публікації: Телефонний довідник

Якщо Ви скажете, що інтернет реклама – це будь-яка реклама розміщена в інтернеті, то точно не помилитесь, щоправда тільки загалом.

Якщо точніше, то інтернет реклама, це сукупність різних видів реклами, які використовують інтернет, як маркетинговий канал для донесення повідомлення до цільової аудиторії.

Разом з розвитком інтернету, інтернет реклама еволюціонувала у окремий різновид, досить відірваний від традиційних видів реклами. Про переваги інтернет реклами я напишу в одному з наступних постів, сьогодні ж хочеться більш детально розказати, саме про її види.

Так от, до інтернет реклами відносять:

1. Контекстну рекламу

Контекстна реклама – це реклама, прив’язана до контексту веб-сторінок на яких вона показується (звідси і назва). Хоча контекстною може стати фактично будь-яка реклама, все ж, говорячи про контекстну рекламу, швидше за все, мають на увазі рекламні оголошення розміщені пошуковими машинами поруч з результатами пошуку за ключовими словами. Найбільш популярними в Україні системами контекстної реклами є Google AdWords та Yandex.Direct. Переважно у контекстній рекламі використовуються короткі текстові оголошення і оплата відбувається за кліки на цих оголошеннях (тобто тільки за реальні переходи на Ваш сайт). Вона досить ефективна для швидкої популяризації нового інтернет-ресурсу чи генерації миттєвих покупок в інтернет-магазинах.

2. Банерну рекламу

Банерна реклама – реклама, яка для поширення потрібної інформації в інтернеті використовує графічні носії (зображення чи анімації). Розміщення банерної реклами може відбуватися через спеціальні банеро-обмінні майданчики, або через прямий контакт з адміністратором окремого сайту. Банерна реклама переважно використовується для підтримки впізнаваності бренду. Порівняно з контекстною, це більш трудомісткий та менш гнучкий вид реклами. Оплата за банерну рекламу може здійснюватися за двома принципами: за кількість показів або за кількість кліків на графічному носії (тобто за кількість фактичних переходів на Ваш сайт).

3. E-mail розсилки

E-mail розсилки є також досить дієвим способом поширення потрібної інформації в інтернеті. Порівняно з контекстною та банерною рекламою е-mail розсилки вимагають більше часу і зусиль (написання текстів, розробка дизайну повідомлення, збір бази даних електронних адрес та ін.), проте, це один з найдешевших методів інтернет реклами (мається на увазі ціна за один контакт). E-mail розсилки передбачають поширення потрібної інформації за допомогою електронної пошти. Найбільшим викликом у організації розсилок є збір якісного списку електронних адрес, адже тільки використання таких списків може принести очікуваний результат.

4. Реклама у соціальних мережах

Останнім часом, у зв’язку з збільшенням кількості користувачів соціальних мереж, все більшої популярності стала набувати реклама у соціальних мережах (в Україні найбільш популярними майданчиками для такої реклами є facebook та vkontakte). Перевагою цього підвиду інтернет реклами є можливість дуже точного вибору цільової аудиторії за демографічними ознаками (вік, стать, місце проживання та ін.), що суттєво підвищує її ефективність, адже фактично відпадає потреба платити за контакт з людьми, які мають дуже мало шансів стати Вашими клієнтами.

  • http://maque.org.ua maque

    Хочу попрактикувати третій вид реклами (E-mail розсилки). Як порадите зібрати базу даних електронних адрес?

  • http://emarketingblog.com.ua mikesvystun

    Є декілька найбільш поширених способів формування списку електронних адрес:

    1. Вручну зібрати необхідні електронні адреси конкретних людей. Довго, важко і нудно, але надійно. Такі списки дуже якісні. Це доцільно робити у випадку, коли Ви продаєте дорогий товар, а кількість потенційних покупців відносно невелика (наприклад на ринку B2B).

    2. Купити базу даних підприємств і пристосувати її до власних потреб (як правило, такі бази є захищеними від масового копіювання, а нам таке не підходить). Такі бази досить зручно сортувати за потрібними параметрами і робити вибірки цільової аудиторії. Мінуси – базу треба купити і самостійно (чи з допомогою друга-програміста) пристосовувати її до власних потреб (потреба одна – треба мати можливість експортувати з бази в окремий файл список електронних адрес, а ця функція у переважній більшості випадків не доступна). Цей метод дає досить якісний список, за умови вдало зробленої вибірки з купленої бази.

    3. Самостійно зібрати базу даних з різних галузевих каталогів, форумів чи сайтів доступних в інтернеті (вручну). Легше, ніж метод 1, але й список виходить не такий якісний.

    4. Купити готову базу електронних адрес. Плюси: можна просто і швидко отримати велику базу даних адрес потенційних клієнтів. Мінуси: треба платити (часто немало), ризик купити “сміття” (треба підібрати хорошого постачальника, бо дуже часто можна купити базу адрес зібраних методом номер 5)

    5. Метод 5 – це використання програми-павука, яка сканує заданий перелік сайтів (або і всі сайти підряд) і формує список електронних адрес, які зустрічаються на шляху. Просто, легко, дешево, але погано. Такі списки мають низьку якість, і віддача від них набагато нижча від середньої. Загалом не рекомендую. Програму-павук варто використовувати хіба тоді, коли треба скопіювати великий перелік електронних адрес з однієї веб-сторінки і немає часу на копіювання вручну.

    І останній – найбільш правильний, повністю етичний і найбільш ефективний метод – це збір адресів від своїх клієнтів чи відвідувачів свого сайту, виключно з їхньої доброї волі. Щоб отримати такі адреси потрібно писати хороші статті, роздавати сувеніри (в обмін на заповнену форму з електронною адресою), робити знижки чи спеціальні пропозиції, якщо Ви щось продаєте і т.д. Це довго, дорого і незручно, але саме такі списки найкращі.

  • Pingback: Майбутнє соціальних медіа у журналістиці. Частина перша « Blogoreader – українська блогосфера та інтернет

  • http://www.unisender.com/ Саша

    Я больше всего предпочитаю для рекламы проектов )использовать E-mail рассылку, а в качестве инструмента для этого дела использую специальный сервис (Unisender)