Що таке eMail-маркетинг?

eMail-маркетинг – це форма прямого маркетингу, характерною рисою якої є використання електронної пошти, як каналу передачі маркетингового повідомлення до цільовій аудиторії.

eMail маркетинг виділяють, як один з найефективніших інструментів інтернет маркетингу. Основними перевагами його використання є:

  • значна економічна віддача на одиницю затрачених ресурсів
  • можливість точного націлення повідомлення на цільову аудиторію
  • можливість персоналізації повідомлення, навіть за умови масовості розсилки
  • можливість точно визначити ефективність кампанії (детальна статистика результативності)

Використання eMail маркетингу має суттєве значення, як у наведенні перших контактів з потенційними клієнтами, так і для підтримання зв’язку з постійними. В другому випадку він вже стає системою управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM).

Найбільшої шкоди використанню цього маркетингового інструменту завдала діяльність спамерів. Неперебірливість цих людей призвела до швидкого поширення різноманітного програмного забезпечення для фільтрації електронних листів. Як наслідок такої діяльності, у 2003 році в Сполучених Штатах навіть прийняли відповідний закон (CAN-SPAM Act), який регулює використання електронної пошти у комерційних цілях. На жаль, в Україні такого законодавства ще немає, тому й спамери чуються тут набагато вільніше.

CAN-SPAM Act вимагає дотримання певних правил під час проведення масової розсилки електронних листів. Наперед скажу, що тут нема чогось особливого. Єдиною метою запровадження цих вимог було встановлення певних правил гри на ринку масових електронних розсилок і захист громадян від лавини електронних листів рекламного характеру.

Отже, до таких вимог належать:

  • Наявність видимого лінку в тексті листа, який дозволяє відмовитись від підписки на розсилку
  • Прохання про відмову від підписки задовольняється не пізніше, ніж за 10 днів з моменту запиту
  • У листі повинно бути точно вказано, з якої електронної адреси надіслано лист
  • Тема листа повинна бути відповідною до його змісту
  • В тексті листа повинна бути вказана дійсна фізична адреса відправника
  • Електронний лист не може бути відправлений через відкритий SMTP сервер
  • Повідомлення не може бути відправлене адресатам, електронні адреси яких зібрані без їх згоди
  • Повідомлення не може мати фіктивних заголовків

І хоча цих вимог не завжди вдається дотримуватись (особливо це стосується збору електронних адрес), проте в колах професійних інтернет-маркетологів вимоги викладені в CAN-SPAM Act вже набули статусу правил хорошого тону.

В наступних постах я розкажу більше про різні види масових електронних розсилок (eMail-кампаній), про технології їх здійснення та необхідне програмне забезпечення. Тому не забудьте підписатись на мою стрічку новин щоб нічого не пропустити.