Що таке поведінкова реклама?

Спонсор статті: Организация детский праздников. Лучшая организация праздников в Киеве и корпоративов.

Кілька тижнів тому мені довелось шукати лазерну установку та готельний номер (ми саме готувалась до виставки). Пізніше ще протягом багатьох днів деякі інші сайти, які здавалось би не мають до цього жодного відношення, показували мені банери з рекламою готелів та лазерних установок.

Ці класичні випадки використання поведінкової реклами й підштовхнули мене до написання статті.

Поведінкове націлення (behavioral targeting) – техніка, яка використовується рекламодавцями в Інтернеті для підвищення ефективності інтернет-реклами через використання історії веб-перегляду. Іншими словами рекламодавці використовують Вашу особисту інформацію для відбору тих рекламних оголошень, які Вас можуть зацікавити найбільше. Навіть якщо для цього доводиться жертвувати правом особи на приватність.

11 березня 2009 року про початок використання поведінкового націлення у бета режимі оголосила компанія Google і з того часу процес почав набирати обертів (до слова, відмовитись від показу поведінкової реклами Google’ом можна на цій сторінці, а переглянути список рекламних категорій, які Google присвоїв Вашому комп’ютеру – тут). Поведінкове націлення використовується також Яндексом.

Загалом концепція поведінкової реклами мало чим відрізняється від контекстної реклами – вся різниця полягає у часовому вимірі. Контекстна реклама стосується змісту сторінок, які користувач переглядає в реальному часі, а поведінкова реклама – сторінок, які користувач переглядав у минулому. Відмінність у тому, що для використання інформації про сторінки, які користувач переглядав у минулому потрібно її зберігати, що ставить під загрозу приватність людей.

Поширення поведінкової реклами вже викликає обурення інтернет спільноти і зацікавлення урядових органів США та ЄС, тому найймовірніше її використання обмежать на законодавчому рівні (так як це зробили з email-маркетингом).

P.S. Лазерну установку ми так і не купили, а готельні номери я забронював майже відразу, тому поведінкова реклама все ж не спрацювала. Але це тільки того разу…

Спонсор статті: Недорогие услуги типографии в Киеве

  • http://www.deep.com.ua Natalya

    і добре, що заборонять – я буду лишень “за” особисту приватність.
    однак, якби вона не була дієвою, то її б і не взяли, як то кажеться, “в роботу”.

  • http://maque.org.ua maque

    Прикольно. Навіть не знав, що таке є.

  • http://emarketingblog.com.ua mikesvystun

    “Big Brother is watching you” (c) George Orwell