СРП: органіка та контекст

Сьогоднішній допис хочу присвятити базовим поняттям, про які часто питають початківці: що таке сторінка результатів пошуку, що таке органічна видача та що таке контекст?

Цей допис навряд чи буде вам цікавим, якщо Ви вже маєте хоча б мінімальний досвід у інтернет маркетингу. У цьому випадку просто скиньте посилання на цей допис тому, хто тільки починає.

Сторінка результатів пошуку (СРП або пошукова видача, англ. Search engine results page – SERP) – сторінка, яку Ви бачите після того, як введете запит у пошукову систему (Google, Bing, Yandex, Baidu і т.д.). Сторінка містить посилання на сайти, які пошукова машина вважає релевантними до вашого запиту. Хто має вище місце на СРП, той збирає більше кліків відвідувачів. Стабільний потік “правильних” відвідувачів з пошукових машин є важливим наслідком роботи маркетолога. В цьому нелегкому ділі маркетологам допомагають спеціалісти з пошукової оптимізації. СРП поділяється на дві великі частини – органічну видачу та контекстну рекламу. Зображення типової СРП наведене нижче (натисніть на зображенні, щоб збільшити його).

Органічна видача (або просто органіка, англ. organic search results) – посилання на сайти, які формуються відповідно до таємного алгоритму пошукових машин (це щоб оптимізаторам життя медом не здавалось). Розміщення посилань у органічній видачі цілком контролюється пошуковиком і прямому впливу зі сторони маркетолога не підлягає. Тішить тільки те, що кліки на посиланнях у органічній видачі є безкоштовними. На зображенні вище органічна видача виділена синьою рамкою. Бачити посилання на свій сайт на початку органічної видачі при запиті за релевантним ключовиком є вельми позитивним і збільшує шанси маркетолога отримати більшу зарплату при наступному її перегляді.

Контекстна реклама (або просто контекст, англ. context advertising) – посилання, які пошуковики розміщують на сторінках результатів пошуку (і не тільки, але поки що ми зосередимось тільки на СРП) за гроші, отримані від тих маркетологів, у яких не склалося з органічною видачею, або які хочуть більшого, ніж органічна видача може їм запропонувати. Як вже було сказано вище – контекстна реклама не безкоштовна (часом навіть дуже не безкоштовна), але піддається впливу. Тобто хто платить, той і музику замовляє, а хто більше платить, той і більше музики має (хоча пошуковики кажуть, що гроші то не все). Контекстна реклама може розміщуватися над органікою, справа від органіки та під органікою, а часом і у всіх трьох місцях одночасно. На зображенні вище контекст виділений червоною рамкою.

Якщо залишились питання- пишіть у коментарях, з радістю відповім.

  • Pingback: Що таке цільова сторінка (лендінгова сторінка)

  • http://stolik.ua/ Христина

    ЩО ефективніше: органічна видача чи контекстна реклама, якщо фінанси на рекламу ну дуууже обмежені? ЯК раціонально розподілити гроші? А, може, тут узагалі для початку, якщо компанія невідома, варто почати з візуальної реклами???

  • http://emarketingblog.com.ua mikesvystun

    Все залежить від того, на коли потрібен результат. Якщо миттєвий результат не є пріоритетом, то рекомендую сконцентруватися на наповненні сайту, наприклад заведіть блог. Свіже і оригінальне наповнення буде першим кроком до якісної і відносно недорогої пошукової оптимізації (вищі шанси на попадання в органічну видачу).

    Якщо ж результат потрібен на вчора, то контекст буде оптимальним варіантом. Спробуйте і текстові, і графічні оголошенні, а тоді порівняйте їх ефективність.

  • Роман

    контекстна реклама все одно дорога. для альтернативи можна скористатись таргетованою рекламою в соцмережах, там Ви також з точністю до 99,9% вийдете на цільового споживача, а соцмережі стануть тим самим блогом.

  • Pingback: Maria Smith