Теплові карти: які частини веб-сайту є “гарячими”?

На які елементи сайту найчастіше звертають увагу Ваші відвідувачі? На які лінки найчастіше клацають? Яке місце для реклами є найпривабливішим? Наскільки ефективно працюють Ваші цільові сторінки (landing pages)?

Відповіді на ці питання можуть бути цікавими всім, хто хоче покращити юзабіліті свого сайту, але особливо від цього зможуть виграти власники інтернет-магазинів та власники сайтів, які продають рекламу.

Повноцінне дослідження активності відвідувачів сайту передбачає залучення професіоналів, підбір фокус-групи, повторні експерименти, і т.д. Все ж для всіх, кому це видається занадто довгим, дорогим і складним процесом є альтернатива.

Існує безліч сервісів для побудови теплових карт (heat maps). Тому, я не буду зосереджуватись на окремих варіантах. Всі вони мають приблизно однаковий функціонал і відрізняються передусім ціною і дрібними фічами.

Принцип роботи цих сервісів дуже схожий: вони вловлюють рухи мишки, клацання мишкою і введення інформації з клавіатури і на основі узагальнення інформації з окремих візитів визначають, які частини сайту привертають більше уваги та кліків. Крім того можна також відстежувати поведінку окремих відвідувачів: на екрані монітора видно які символи вводить користувач під час відвідин Вашого сайту, куди веде мишку і яка частина веб-сторінки поміщається у вікно його бравзера (деякі сервіси дозволяють записувати відео випадкових візитів).

Приклад: Типова теплова карта активності користувачів на першій сторінці результатів пошуку в Google:
теплова карта активності відвідувачів сайту

Встановлення таких сервісів дуже схоже на встановлення коду Google Analytics і займає дуже мало часу.

Деякі з сервісів (наприклад Clicktale) можна спробувати безкоштовно.

Спонсор запису: стерео-варио печать в Москве

  • http://seo-fight.blogspot.com/ SEO-fight

    Давно хотів провести юзабіліті-аналіз своїх сайтів з допомогою heat map, але щось завжди попадав на платні сервіси.

    Дякую за лінк на безкоштовний сервіс. Думаю демоверсії вистачить на поверхневий аналіз.

  • Pingback: luottoa

  • Pingback: steroidi naturali