Скільки коштує пошукова оптимізація (розкрутка) сайту?

Разом з зростанням ролі інтернет маркетингупошукова оптимізація тепер відіграє що раз більше значення у просуванні продукції підприємств. Оскільки здійснити якісну розкрутку (пошукову оптимізацію) самотужки майже неможливо – постає потреба у залученні сторонньої допомоги.

Безперечно одним з найважливіших чинників при виборі оптимізатора є ціна його послуг. Отож, скільки коштує розкрутка сайту?

На це питання майже не можливо отримати однозначну відповідь. Чітку відповідь годі також знайти й на сторінках самих оптимізаторів. Проте, все ж таки існує ряд чинників які впливають на пошукову оптимізацію. Проаналізувавши їх, можна більш-менш прикинути вартість розкрутки у певному конкретному випадку. Деякі цифри для опори в розрахунках я наведу впродовж статті.

Отже до таких чинників належать:

  • рівень оптимізатора (як правило досвідченіші оптимізатори дорожче оцінюють свій час)
  • розмір бюджету на закупівлю посилань з інших сайтів
  • кількість обраних замовником ключових слів
  • рівень конкуренції за вибраними словами, або ефективність зусиль оптимізаторів, які працюють на конкурентів.
  • частота вибраних слів (оптимізація під популярні (високочастотні) слова коштує дорожче). Як правило високочастотними є загальні слова: холодильник, погода, туризм, філософія та ін.
  • інші фактори (суб’єктивна думка оптимізатора, його завантаженість роботою, особливі вимоги замовника)

Тепер розглянемо їх докладніше.

1. Рівень оптимізатора.

Навряд чи вдасться знайти фірму-оптимізатора, яка взялась би за замовлення менш, ніж за $100 в місяць. Навіть за найлегшими запитами. Суто з точки зору витраченого часу та інших видатків на просування. Приймемо це за абсолютний мінімум, нижче якого не можна опускатися через ризик втратити свої ж гроші і час.

2. Розмір бюджету на закупівлю посилань з інших сайтів

Як правило чим більше тим краще. Проте головне не переборщити, позаяк купівля посилань не толерується пошуковими машинами (Google, Yandex) і при невмілому використанні може завдати більше шкоди, ніж користі. Вартість посилань варіюється, як правило, від кількох гривень до кількох сотень доларів на місяць. Це залежить від тематики Вашого сайту (посилання варто купляти на сайтах з подібною тематикою) та рівня розкрученості сайту з якого посилання продаються.

3. Кількість обраних ключових слів

Загальна вартість оптимізації складається з суми вартостей оптимізації під кожне окреме ключове слово. Як мінімум приймемо базову вартість одного ключового слова рівну $20 на місяць.

4. Рівень конкуренції

Оскільки результати пошуку формуються відповідно до рейтингу – оптимізовані сайти важче обійти. Треба прикласти більше зусиль, а це відповідно позначається і на вартості розкрутки.

5. Частота вибраних запитів

Саме слово частота означає середню кількість запитів за ключовим словом здійснену в пошуковій машині за місяць. Незважаючи на можливість дізнатися його абсолютне значення – саме по собі це поняттям є відносним. Частота ключових слів має прямий зв’язок з рівнем конкурентності за ними. Оцінюється на основі досвіду оптимізатора та впливає на базову вартість оптимізації за ключовим словом. Грубо кажучи – вона є коефіцієнтом, на який множиться базова вартість оптимізації під одне слово. Значення варіює від 1 до 5 (у деяких випадках може бути вищим).

Таким чином, сумуючи наведені цифри мінімальна вартість оптимізації сайту буде складати від $100 на місяць. Верхня планка не встановлена і регламентується лише складністю роботи та вимогами фірми-оптимізатора.

Зважаючи на те, що якісна біла оптимізація буде тривати приблизно 6 місяців – не важко прикинути орієнтовну вартість оптимізації свого сайту. А це близько $600 за найскромнішими підрахунками. На меншу суму не раджу розраховувати, оскільки недосвідчені оптимізатори здатні наробити більше клопоту, ніж коштують послуги професіоналів. А це занадто великий ризик: і змарнований час, і гроші.

Інші фактори ціноутворення не піддаються прогнозу і залежать від оптимізатора. Можливо тому й можна помітити велику різницю в ціні між комерційними пропозиціями різних оптимізаторів за одну й ту ж роботу.

Більше про критерії вибору виконавця оптимізації можна буде прочитати в моїй наступній статті за тиждень.

Підпишіться на стрічку новин, щоб нічого не проґавити.

  • http://vademaar.name/ Vade_maaR

    дякую за статтю! якраз хотів почитати щось на цю тему=) злегка перефразував би “Як правило чим більше тим краще. Проте головне не переборщити, позаяк купівля посилань…”
    можна спробувати проаналізувати лінки на сайт конкурента – і виходячи із цього розрахувати вартість (так сказати наочний приклад)…
    хоча виправ мене якщо я помиляюся)

  • http://emarketingblog.com.ua mikesvystun

    Нема за що, добре що тобі сподобалось… :)

    Аналізу самих тільки посилань на сайти конкурентів не достатньо, адже сайт сайту не рівня. Не досить просто купити більше посилань, ніж має конкурент, для того, щоб обскакати його в результатах пошуку. Хоча аналіз посилань безперечно може дати певний вартісний орієнтир.

  • http://vademaar.name/ Vade_maaR

    на “крутих” сео-форумах часто радять для економії часу, зусиль і грошей просто повторити сео-стратегію конкурента!
    через це виникла така думка до статті=)